Om Jæren Soroptimistklubb

Jæren Soroptimistklubb ble stiftet 30. mars 1974 av SI kasserer Rie Aas-Andersen. Charter ble overrakt av Ellen Gade.
Første president var Karen Mauland.

Vi har møtene hver 2. onsdag i måneden på Hotell Jæren  - kontakt: President Brit Johanne Orre - epost: jaeren@soroptimistnorway.no.

Sjekk også vår Facebook side

Sjekk vårt møteprogram for  2024

Vi har 24 medlemmer (jan. 2024)  fra kommunene Klepp, Hå og Time.

Mer informasjon om soroptimismen

Silvia (24) & Ana (28) - mødre til barn i barnehagen i Idas Hjelpefond - begynte i januar på en yrkesutdannelse! Mødrene starter på en syerskeutdannelse som vil gå over to år - drømmen deres er nemlig å kunne starte egen bedrift fra hjemmet sitt. Den ene har t.o.m. 5.klasse fra før (som er vanligst i Guatemala), mens den andre har ungdomsskolen. Det er ikke vanskelig å se fra smilene under at det er to stolte og spente mødre som signerer innskrivingspapirene. Jæren Soroptimistklubb finansierer utdanningen mens Idas Hjelpefond står for det praktiske i utvelgelse, oppfølging, utbetaling osv. Dette er virkelig en drøm som går i oppfyllelse for Silvia og Ana, som begge har barn å forsørge.
Fra 40 års jubileet juni 2014