Moteshow i Bryne Mølle 30.3.2017

Torsdag 30. mars arrangerte Jæren Soroptimistklubb moteshow for tredje år på rad

200 billetter var solgt, og et entusiastisk publikum samlet seg til visning av vårens og sommerens mote. 11 butikker fra hele Jæren var representert og skapte en høy stemning blant publikum gjennom hele visningen. I pausen var det loddsalg og enkel mat.

Moteshowet er en viktig inntektskilde for klubben, og er en dugnad der alle medlemmene bidrar med ulike oppgaver;  fra baking av frokostbrød til å være mannekenger. Andre viktige bidragsytere er ulike lokale sponsorer av bl.a. blomster, engangsutstyr og betalingsterminal.

Overskuddet av arrangementet går til Idas Hjelpefond og er øremerket utdanning av kvinner i Guatemala. Ida Jaarvik Hetland var selv til stede på moteshowet og fortalte entusiastisk om kvinner som har fått hjelp til en utdannelse og dermed et helt nytt liv.

I fjor var overskuddet 60.000 kroner.  Det samme er budsjettert i år. Vi kan med rette si at  MOTESHOW  UTDANNER  KVINNER.

Klikk på bildene for å få se de i rekkefølge :)

FOTO: Ellen Wiik - medlem i Jæren Soroptimistklubb