Moteshow Røde Kors huset Bryne 04.04.2019

Torsdag 04. april arrangerte Jæren Soroptimistklubb sitt 5. moteshow på rad

Femte år på rad var det utsolgt - det vil si 200 billetter. Gjestene kom tidlig, så lokalet var fullt fra vi åpnet dørene. Vi var spente på det nye lokalet, men fikk utrolig fine tilbakemeldinger på å arrangere det i Røde Kors huset, Bryne.

Først var det litt tid til å mingle, kjøpe seg litt forfriskninger fra baren og handle lodd før et entusiastisk publikum samlet seg til visning av vårens og sommerens mote. Det årlige moteshowet er en flott anledning for oss til å vise frem klubben vår og hva vi arbeider for, samtidig som vi kan ha en hyggelig aften sammen med moteinteresserte damer som gjerne vil bidra til å støtte en god sak.
8 butikker fra hele Jæren var representert og stemning var meget god blant publikum gjennom hele visningen. Butikkene hadde med seg vårlige antrekk som kunne passe de fleste kvinner, og modellene poserte villig på catwalken i alt fra komfortable turklær til flotte festkjoler.

I pausen var det enda mer mingling, loddsalg og enkel mat.

Moteshowet er en viktig inntektskilde for klubben, og det er en dugnad hvor alle medlemmene bidrar med ulike oppgaver; fra baking av frokostbrød og praktiske oppgaver, til å være mannekenger. Andre viktige bidragsytere er ulike lokale sponsorer av bl.a. blomster, engangsutstyr og betalingsterminal.

Overskuddet av arrangementet blir i år fordelt mellom Idas Hjelpefond (øremerket utdanning av kvinner i Guatemala) og Norske soroptimisters utdanningsfond for kvinner. (les mer: https://soroptimistnorway.no/hva-gjoer-vi/prosjekter/utdanningsfondet/)

Overskudd i 2019 var på hele kr 62.000 som vi er meget fornøyd med! Vi kan med rette si at MOTESHOW UTDANNER KVINNER.

Vi ønsker spesielt å takke Simone, Maria Schei AS, Hans og Grete frisør, Tomine, Liv klær og gaver, Christins, Kreativ søm og G-sport Bryne for å stille opp og for gevinster til utlodning. Kvalbein gård for gavekort på tapas til 10 pers, modern design med gavekort frisør M44 og Tjemsland som også hadde utstilling. Klepp næringspark for å sponse lokaler - røde kors huset, Malmin og Orre for skinke og Kiwi Rosseland for ost. Takket være dere, alle soroptimistene i klubben og ikke minst gjestene som kom, ble det hele en vellykket aften.

Vi gleder oss allerede til neste moteshow om et år.

Tekst: Sara Frostadottir Sigmundsen og foto: Ellen Wiik - medlemmer i Jæren Soroptimistklubb