Moteshow i Bryne Mølle 15.3.2018

Torsdag 15. mars arrangerte Jæren Soroptimistklubb sitt 4. moteshow på rad

Også i år var det utsolgt - det vil si 200 billetter, og et entusiastisk publikum samlet seg til visning av vårens og sommerens mote.

9 butikker fra hele Jæren var representert og stemning var meget god blant publikum gjennom hele visningen. I pausen var det loddsalg og enkel mat.

Moteshowet er en viktig inntektskilde for klubben, og er en dugnad der alle medlemmene bidrar med ulike oppgaver;  fra baking av frokostbrød til å være mannekenger. Andre viktige bidragsytere er ulike lokale sponsorer av bl.a. blomster, engangsutstyr og betalingsterminal.

Overskuddet av arrangementet gikk også i år til Idas Hjelpefond og er øremerket utdanning av kvinner i Guatemala.

I 2017 var overskuddet 50.000 kroner mens vi år fikk et overskudd på kr 58.000 som vi er meget fornøyd med. Vi kan med rette si at  MOTESHOW  UTDANNER  KVINNER.

Klikk på bildene for å få se de i rekkefølge :)

FOTO: Ellen Wiik - medlem i Jæren Soroptimistklubb