Bilder fra moteshowet i Bryne Mølle 7.4.2016

Jæren Soroptimsitklubb arrangerte moteshow for 2. gang.

Torsdag 7. april var det for andre året på rad klart for moteshow på Bryne Mølle, alt arrangert av damene i Jæren Soroptimistklubb. Dette er en flott anledning til å vise frem klubben vår og hva vi arbeider for, samtidig som vi kan ha en hyggelig aften sammen med moteinteresserte damer som gjerne vil bidra til å støtte en god sak.

Billettene ble solgt ut på forhånd av klubbmedlemmene, så lokalet var fullt fra vi åpnet dørene. Først var det litt tid til å kjøpe seg litt drikke fra baren, og handle lodd, før selve moteshowet skulle i gang. Stemningen var på topp!

Under moteshowet var det lokale klesbutikker som fikk vise seg frem. De hadde med seg vårlige antrekk som kunne passe de fleste kvinner, og modellene poserte villig på catwalken i alt fra komfortable turklær til flotte festkjoler. Det var nok mange som fikk vårfølelse i kroppen av å se på lette antrekk i friske farger.

Alle inntektene denne kvelden ble donert til Idas Hjelpefond som er en ikke-statlig organisasjon som driver hjelpearbeid i Guatemala. I fjor fikk vi samlet inn 40.000,- kroner, og vi satset på at det skulle bli et endra bedre resultat i år. Ved moteshowets slutt, kunne vi konstatere at vi hadde lykkes, for Ida Jaarvik Hetland kunne motta en sjekk på 50.000,- kroner. Når alt var talt opp etter showet var det enda 11.000,- så summen for 2016 ble hele 61.000,-. Disse pengene går til økonomisk støtte til en toårig yrkesutdannelse for to kvinner i Guatemala, Silvia og Ana. De er begge unge mødre til barn i barnehagen til Idas Hjelpefond, og det vil ha stor betydning for de å få fullført en utdannelse inne sying. Da har de muligheten til å fullføre drømmen om å starte noe for seg selv, slik at de lettere kan være med på å forsørge familiene sine.

Takket være en flott innsats fra alle soroptimistene i klubben, sponsorer, butikker og ikke minst gjestene som kom, ble det hele en vellykket aften. Vi gleder oss allerede til neste moteshow om et år.

Før moteshowet fikk ble klubben intervjuet av TV Vest ->

www.tvvest.no/pa-catwalken-for-kvinners-utdannelse